32.3 C
Craiova
sâmbătă, 8 iunie, 2024
Știri de ultima orăLocalAutoritatile stopeaza alunecarile cu tehnologie noua

Autoritatile stopeaza alunecarile cu tehnologie noua

Directia judeteana drumuri si poduri promite ca va finaliza Drumul Judetean Craiova- Segarcea si va fi redata circulatiei portiunea din punctul Gura Vaii, pâna la sfârsitul acestui an daca nu pâna la 15 decembrie, cum prevede proiectul lucrarii.


Drumarii de la Directia drumuri si poduri care lucreaza in zona Gura Vaii pentru reabilitarea soselei care a luat-o la vale cu deal cu tot si-au luat luni zi libera. In asteptarea specialistilor bucuresteni care vor sosi la fata locului astazi, pentru a acorda asistenta la fixarea geogrilelor si a straturilor de balast, utilajele au fost lasate in seama paznicilor. Initial, proiectul de refacere a portiunii de drum judetean de la Gura Vaii a primit in luna noiembrie din fondurile la dispozitia guvernului 3,2 miliarde de lei prin dispozitia consiliului judetean, bani insuficienti pentru o lucrare trainica si complexa cum necesita portiunea de drum amintita. Dupa ce specialistii au studiat in detaliu problema s-a descoperit ca proiectul initial, facut in mare graba, trebuie modificat, lucru care s-a si facut. Consiliul judetean a suplimentat suma de bani cu 1,5 miliarde de lei pentru ca proiectantul, Institutul Minier, a ajuns la concluzia ca in loc de pamânt batatorit si perete de beton armat, cum prevedea initial proiectul, trebuie adoptata o alta tehnologie.


Tehnologie noua in Dolj


Noua tehnologie prevede ca straturile de argila care se deplaseaza permanent din cauza suvoaielor care se scurg de pe versanti sa fie fixate cu trei straturi de „geogrile“, un fel de plase care au rezistenta de 120 decanewtoni pe metrul patrat si care au garantie de 120 de ani. „Este pentru prima data când in judetul Dolj se foloseste tehnologia geogrilelor la fixarea terenurilor care aluneca. In loc de pamânt batatorit, cum trebuia sa facem conform planurilor initiale, s-a ajuns la concluzia ca trebuie sa folosim aceste geogrile, care au intre ele straturi de balast dupa care se pune pamânt pe care se planteaza salcâmi. Am comandat deja 1.000 de puieti de salcâmi si brazde ierbante pentru fixarea solului fertil“, a spus Eugen Georgescu, directorul Directiei judetene de drumuri si poduri. Pâna in prezent au fost dalate canalele de drenare a apelor pluviale de pe versanti si s-a stopat alunecarea printr-un fel de stabilopozi construiti din piatra de râu in plasa de sârma. La fata locului s-a mai sapat o groapa de 7 metri adâncime si de 9 metri latime care va trebui umpluta si peste care trebuie turnat asfalt pentru ca la 1 ianuarie 2006 circulatia sa fie reluata pe ambele sensuri, asa cum promite constructorul.

ȘTIRI VIDEO GdS

ȘTIRI GdS